Lyt til artikel
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Flere kollegaer har de seneste uger oplevet problemer med DDR, dels i forhold til at indholdet i DDR er forsvundet og dels i forhold til synkronisering.
Meddelelse fra Servicedesk – Information vedr. DDR2 udsendt på mail fredag d. 22. november kl. 11:06 har måske besvaret nogens spørgsmål – men vurderet ud fra henvendelserne til LPO – har mailen også givet anledning til en række bekymringer blandt lokomotivførerne.
Vi skal ikke gøre os kloge på, hvad der er op og ned i denne sag. Det vil vi naturligvis spørge ind til hos ledelsen straks muligt, hvilket jo nok i praksis ikke er før mandag morgen.
Indtil da vil vi opfordre til, at man holder fokus på DDR-nødproceduren (SIN DSB, instruks 15.3). I det omfang man ikke kan tilgå SIN DSB, fordi man er en af dem, hvor dokumenterne er forsvundet fra DDR, eller man ikke længere kan finde rundt, fordi der ligger flere hundrede ulæste dokumenter i DDR, kan man åbne en browser, f.eks. Edge, Chrome eller Safari og der skrive: dsb.supeoflex.com. Vælg ”Login med SSO”. Så kommer du ind i internetversionen af DDR. Husk at fravælge ”alle dokumenter” i DDR-appen inden, ellers følger de mange hundrede ulæste dokumenter med over i internetversionen.
Ovenstående vedr. nødproceduren gælder også, hvis du er i tvivl om din DDR er synkroniseret, f.eks. fordi det er flere dage siden, du har modtaget nye dokumenter. Vi er vidende om, at der i hvert fald fredag d. 22. november er lagt nye dokumenter i DDR, så har du ikke fået dem, er der bestemt noget der tyder på, at synkroniseringen ikke fungerer.
Nærværende medlemsinformation er sendt til en række relevante ledere i DSB i håbet om, at de tjekker deres mail i weekenden og reagerer på denne informations bekymrende indhold.