Lyt til artikel
Getting your Trinity Audio player ready...

Områdegruppebestyrelsen i LPO har efterhånden længe været på udkig efter en anden løsning end den nuværende jubilæumsgave – en guldkæde med et tilhørende vedhæng i guld – der gives til vores 40-års jubilarer.

Oprindeligt var årsagen, at de nuværende jubilæumsgaver har været uddelt så længe, at 40-års jubilarerne i nogle år nu reelt har fået en gentagelse af deres 25-års jubilæumsgave (kæde med vedhæng i sølv), men nu blot i guld.

Det er ikke superopfindsomt og har længe fordret en løsning. Den proces er de senere år blevet speedet markant op, da prisen på guld har nået nye højder (mere end en fordobling). Vi har derfor søgt forskellige løsning, senest en ide med et forsølvet MY-lokomotiv på et mindre stykke skinne. En fremragende ide, som desværre indtil videre er strandet på manglen på en pålidelig leverandør.

Vi knokler i områdegruppen videre med en løsning og melder ud om denne så snart, vi er i mål. Indtil da gives der (naturligvis) fortsat en mindre gave i kompensation til de 40-års jubilarer, der afventer ”den rigtige” jubilæumsgave fra områdegruppen. Det vil fortsætte indtil den nye jubilæumsgave kommer på plads.