11 07, 2019

Medlemsinformation nr. 12_2019 DSB’s nye regler for håndtering af fravær

2019-07-11T12:02:46+01:0011 juli, 2019|

1. juli indførte DSB nye regler for håndtering af fravær, selv om medarbejderrepræsentanter i HSU, og de underlæggende samarbejdsudvalg, havde udtrykt store betænkeligheder omkring DSB’s nye regler for håndtering af fravær. Ikke mindst medarbejdernes retsstilling ved gentaget fravær bekymrer, endda så meget, at medarbejderrepræsentanterne har valgt at tage afstand fra de af DSB indførte fraværsregler.

Det […]

2 07, 2019

Medlemsinformation nr. 11_2019 vedr. udsendelse af lokalaftaler LPO DSB

2019-07-02T23:20:45+01:002 juli, 2019|

LPO DSB vil i løbet af kort tid udsende de nye lokalaftaler.

Aftalerne udsendes på mail. De sendes gruppevis (arbejdstid, ferie, uddannelse, osv.), og ledsages af nogle forklaringer / uddybninger.

Aftalerne lægges samtidig på vores hjemmeside (www.lpo-dsb.dk) og link til placeringen på hjemmesiden indsættes i mailen.

Såfremt aftalerne giver anledning til spørgsmål, kontakt da venligst din lokale […]

8 06, 2019

Medlemsinformation nr. 10_2019 vedr. indgåede lokalaftaler LPO DSB

2019-06-08T13:21:24+01:008 juni, 2019|

Som det fremgår af information fra såvel Dansk Jernbaneforbund (DJ), som DSB, lykkedes det i slutning af sidste uge at opnå enighed om en lang række lokalaftaler.

Følgende aftaler har betydning for LPO’s medlemmer:

• Aftale om arbejdstid, mv.
  • Aftale om medarbejderindflydelse
  • Ferieaftale
  • Diverse lønaftaler

Som det ser ud i skrivende stund, vil der ske en løbende indfasning […]

14 04, 2019

Medlemsinformation nr. 09_2019 vedr. ikke afholdt UA tid

2019-04-14T08:54:14+01:0014 april, 2019|

I henhold til statens aftalegrundlag, som fortsat er gældende for tjenestemændene, er det muligt at konvertere ikke afholdt UA tid til opsparingstimer.

Det har tidligere været praksis på vores aftaleområde, at anmodning om konvertering skulle ske senest ved udgangen af april måned.

LPO har høfligt forespurgt ledelsen i Drift F&R om dette fortsat er gældende for tjenestemændene, […]

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial