18 05, 2022

Medlemsinformation nr. 14-2022 Referat fra LPO DSB’s repræsentantskabsmøde 2022

2022-05-18T06:20:44+01:0018 maj, 2022|

I fortsættelse af medlemsinformation nr. 12-2022 vedr. beslutninger på LPO DSB’s repræsentantskabsmøde d. 25. april 2022 kan det oplyses, at det underskrevne referat nu er tilgængelig på vores hjemmeside.

Det kan også læses her

Referatet indeholder – ud over debatten vedr. forslag, valg, mv. – såvel den mundtlige, som den skriftlige beretning i fuld længde.

Det […]

4 05, 2022

Medlemsinformation nr. 13-2022 Mistanke om uberettiget kvotetræk

2022-05-04T14:24:16+01:004 maj, 2022|

I oktober 2021 foretog DSB HR et ret omfattende kvotetræk blandt det kørende personale (togpersonale og lokomotivførere på Fjern, henholdsvis S-tog). LPO er af den opfattelse, at den valgte fremgangsmåde i den forbindelse er – eller kan være – i strid med arbejdsgivers pligter og beføjelser i forhold til håndtering af frihedskonti og lønudbetaling.

27 04, 2022

Medlemsinformation nr. 12-2022 Beslutninger på LPO DSB’s repræsentantskabsmøde 2022

2022-04-27T13:39:38+01:0027 april, 2022|

LPO har afholdt ordinært repræsentantskabsmøde med start d. 25. april i Fredericia. Referatet fra repræsentantskabsmødet udarbejdes og lægges ud på vores hjemmeside www.lpo-dsb.dk straks muligt. For at få et kort referat og mødets beslutninger ud i medlemskredsen hurtigt, udsendes nærværende.

Efter en forholdsvis kort velkomsttale, og de obligatoriske formalia, fremlagde områdegruppeformanden den mundtlige beretning. Den […]

22 04, 2022

Medlemsinformation nr. 11-2022 1. maj i Odense – vigtig ændring

2022-04-22T14:53:16+01:0022 april, 2022|

Skrankepaverne i Odense Kommune har besluttet at renovere Kongens Have efter efterårets og vinterens udendørs arrangementer. Det betyder, at FH Fyn IKKE kan afholde 1. maj i Kongens Have. Det har desværre ikke været muligt at omstøde denne beslutning eller udsætte renoveringen til 2. maj.

Arrangementet afholdes i stedet i den nordlige del af Odense C […]

19 04, 2022

Medlemsinformation nr. 10-2022 UA – konvertering, mv.

2022-04-19T07:35:49+01:0019 april, 2022|

Det er ved at være sidste udkald, hvis man ønsker at konvertere de timer, der står på ”UA-timer gl.”, som udløber d. 30. april 2022.

Hvis du ønsker at konvertere UA, skal du benytte dette link (kan kun tilgås fra en DSB-enhed)

Blanketten skal være udfyldt senest den 30. april 2022.

Bemærk! Der er lidt forskellige regler […]