Ny uniformsleverandør

I 2017 skal DSB finde en ny uniformsleverandør. DSB’s uniformer er så stor en ordre, at kontrakten med en leverandør skal i udbud.

I den forbindelse skal der bruges en del kollegaer til en såkaldt ”gå test” Det betyder, at kvalitet m.m. skal testes af en gruppe af kollegaer i driften. Det blev i den forbindelse aftalt i DSB’s uniformsudvalg, at den faglige organisation skulle finde nogle navne til denne test. Det har den faglige organisation gjort.

Desværre har DSB sideløbende bedt gruppelederne om også at finde navne til ”gå testen” Så nu råder forvirringen.

DSB har nu udpeget de kollegaer, der skal deltage, og en stor del af de navne, som den faglige organisation har udvalgt, er sorteret fra. Det er stærkt kritisabelt. Om der fra DSB’s side er ond vilje bag, hastværk, eller om det blot er endnu et udtryk for, at ”Procesledelse” betyder, at den ene hånd ikke ved, hvad den anden laver, skal være usagt.

Vi beklager, at der er kollegaer, som med rette har sat næsen op efter at være med i dette spændende projekt, af forskellige grunde er valgt fra af DSB.

”Gå testen” bliver gennemført med de af DSB udpegede kollegaer.

Det skal understreges, at hverken gruppeledere eller de kollegaer, der nu deltager, har nogen som helst skyld i det skete. Der skal derfor lyde en opfordring til at tage godt imod de udvalgte. De udfører et vigtigt arbejde for alle os, der til daglig går i uniform.