Som man kan læse i mailen Ugens nyheder til lokomotivfører F&R (link kan kun tilgås fra en DSB-enhed) fra uge 37, så afvikler DSB den sidste lønkørsel i det gamle system og flytter data til det nye system i perioden fra d. 19. til d. 24. september. Når man forlader det gamle system, vil alle data blive stående som dokumentation i forhold til løn, kvoter mm.

Med den historik, der er i DSB med håndtering af kvoter, så er det nok ikke alle, der har fuld tillid til, at en sådan øvelse vil kunne udføres uden, at der sker fejl.

Hvis man gerne vil sikre sig den bedst mulige dokumentation i forhold til indestående på ens kvoter, vil vi opfordre til, at man inden systemet lukker ned, dvs. senest d. 18. september om aftenen, åbner Ferieplan og tager et skærmbillede (eller to, hvis det kniber med at få alle kvoter med på ét billede) af kvoteoversigten.

Skulle der efterfølgende være uoverensstemmelser imellem nye og gamle kvotedata, så vil dit skærmbillede være et godt udgangspunkt for en drøftelse med din leder / HR og et godt afsæt for os, hvis det skulle ende med en uoverensstemmelse, som fører til en egentlig sag.