I forbindelse med det igangværende valg af medarbejderrepræsentanter til DSB bestyrelsen bakker en 100 % enig tillidsmandskreds i Lokomotivpersonalet Områdegruppe DSB (LPO DSB), i lighed med Sektionsbestyrelsen (fællesbestyrelse for stations-, tog og lokomotivpersonale i DSB), op om næstformand i Dansk Jernbaneforbund, Preben Steenholdt Pedersen.

Det er tillidsmandskredsens opfattelse, at der i en meget vanskelig situation er brug en kandidat med stor erfaring . Og det er vores opfattelse, at det mere end nogensinde er vigtigt at signalere enighed og sammenhold i kampen for Fair Forhold i DSB.

Enhver splittelse blandt os medarbejdere vil blive udnyttet af såvel direktionen, som DSB’s bestyrelsesformand. Det skal for enhver pris undgås. Vi opfordrer derfor både vores medlemmer og vores kollegaer andre steder i Dansk Jernbaneforbund til at stemme på Preben Steenholdt Pedersen – et sikkert valg som medarbejderrepræsentant i DSB’s bestyrelse.