Det er efterhånden et år siden, vi første gang skrev om smittereduktion i førerrum. Vi har siden da, bl.a. på efterårets medlemsmøder, slået et slag eller to mere for aftørring / afspritning af førerbord, betjeningsknapper og håndtag og naturligvis hyppig udluftning.

I har gjort det virkelig godt, og det er værd at bemærke, at der – os bekendt – ikke er blevet smittet en eneste lokomotivfører i Drift F&R via kontaktsmitte i førerrum.

Der er grund til at alle derfor stopper op og klapper sig selv på skulderen, og grund til at klemme balderne sammen en sidste gang, da vi hører at spritservietterne i den seneste tid har haft en tendens til igen af blive sorte, som en indikation på, at aftørringen / afspritningen er på retur.

Derfor denne opfordring – forhåbentlig for sidste gang. Aftør / afsprit alle kontaktflader i førerrummet, når du tager et førerrum i brug efter en kollega. Brug den tid der er nødvendig. Skulle det betyde, at du ikke afgår til tiden, så har du mulighed for at registrere forsinkelsen i Greenspeed med koden ”Corona-tiltag”.

Til orientering er det nu muligt at få udleveret en større pakke med spritservietter i en noget bedre og holdbar kvalitet end 3M servietterne. Har du ikke allerede fået disse udleveret, så henvend dig i den nærmeste servicebutik – også for genopfyldning

Tak fordi du hjælper med til at reducere smitterisikoen på vores fælles arbejdsplads – vores førerrum.