Jernbanernes Samarbejds- og Udviklingsfond (JSU) udbyder 18 kurser i løbet af 2024. Kursuslisten er udvidet og indeholder nu 18 kurser indenfor sprog, IT og konflikthåndtering. Bemærk at det kun er overenskomstansatte, som kan søge. Tjenestemænd er ikke dækket af fonden, men kan søge via Staten Kompetencefond (link kan kun tilgås fra en DSB-enhed).

Tilmeldingen er åben til og med den 15. juni 2023

Sådan ansøger du:

• Læs om kurserne her (link kan kun tilgås fra en DSB-enhed). Scrol ned til artiklens grå område
  • Udvælg de kurser du gerne vil søge (du kan maks. søge 2 kurser indenfor hver kategori)
  • Ansøg her (link kan kun tilgås fra en DSB-enhed)

JSU-arbejdsgruppen, som består af repræsentanter fra ledelsen og de faglige organisationer, kigger på ansøgningerne umiddelbart efter ansøgningsfristen. Alle ansøgere vil senest den 1. oktober 2023 få besked på, om de er tildelt kursus i 2024, samt hvilke / hvilket de tildeles.

Er du bevilget kursus i 2023 via JSU, så kan du godt søge igen i 2024, men vær opmærksom på, at ansøgere der ikke tidligere er bevilget kursus vil blive prioriteret.

Kurserne vil blive afholdt i arbejdstiden med løn og DSB søger efter endt kursus fonden om lønrefusion, jf. overenskomstens bestemmelser for dette.

LPO opfordrer alle overenskomstansatte lokomotivførere til at søge. Det er derfor midlerne til kurserne er afsat i overenskomsten. Så kig det igennem og find et kursus, der passer dig.

Du kan læse mere om JSU i det seneste nummer af Det Blå Blad i denne artikel